dijous, 14 de juny del 2012

Pinterest


La xarxa social de moda

Imatge Pinterest
Pinterest s’ha popularitzat com la xarxa que permet posar en contacte tots el apassionats de la moda, tot i això, va més enllà i segurament és la que permet posar en contacte persones amb interessos i gustos en comú de tot tipus d’una forma més senzilla. 
La imatge

Mentre Facebook s’utilitza majoritàriament per contactar amb gent que ja es coneix amb anterioritat, Twitter afavoreix el contacte de persones amb interessos comuns, la diferencia amb Pinterest és que aquesta última ho fa mitjançant la imatge. 
El funcionament és similar al de les pissarres de suro que tenim a casa. Quan una cosa ens agrada la pengem. De fet, el significat de “pin” és penjar amb xinxeta. Si ho volem tenir encara més visual, en el perfil personal es poden crear diferents taulers, corresponents a les diferents temàtiques que ens interessin.

Seguint la filosofia de les xarxes social, ens poden seguir i nosaltres podem seguir a altres usuaris, així com expressar que ens agraden les seves fotos i inclús “repinejar-les” en els nostres taulers o comentar-les.

Influent

La imatge elimina qualsevol barrera idiomàtica i, per tant, fa que sigui molt global i que es posi en contacte persones de llocs molts diferents als que els uneix un gust comú, i aquesta podria ser la força de Pinterest i el que ha permès que en dos anys s’hagi convertit en la tercera xarxa social amb més usuaris, convertint-se en la que ha aconseguit pujar més ràpidament.

Tot i això, es creu que els motius del seu ràpid ascens no està tan relacionada amb la globalitat, si no, més aviat amb un cert narcisisme. Així doncs, és molt fàcil exposar-hi el punt de vista particular, i, per tant, intentar convertir-se en un creador de tendència.

Temàtica

La moda és present amb molta força i segurament és el sector que s’ha abocat amb més rapidesa. Doncs, com hem comentat, la imatge d’un look pot donar la volta al món en poc temps. Així doncs, moltes marques ja es troben en la xarxa, que a més, manté el link de la imatge amb la pàgina web i, per tant, en facilita la compra on-line.

Tot i això, altres temàtiques estan presents, com per exemple, el menjar, amb receptes i plats elaborats o pastisseria, i decoració i arquitectura.

Instagram

Tot i què, pot semblar similar a l’altra coneguda xarxa de la imatge. Segurament, la diferencia més gran està en el seu ús. Mentre que Instagram té molt èxit com a aplicació del smartphone, Pinterest centra el seu ús en l’ordenador. El que fa que s’hi perdi més estona, submergint-se en les imatges dels seguits pels nostres seguits, fent que tingui un efecte més viral.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada