La xarxa social
de moda
Imatge Pinterest |
La imatge
Mentre Facebook s’utilitza
majoritàriament per contactar amb gent que ja es coneix amb anterioritat,
Twitter afavoreix el contacte de persones amb interessos comuns, la diferencia
amb Pinterest és que aquesta última ho fa mitjançant la imatge.
El funcionament
és similar al de les pissarres de suro que tenim a casa. Quan una cosa ens
agrada la pengem. De fet, el significat de “pin” és penjar amb xinxeta. Si ho
volem tenir encara més visual, en el perfil personal es poden crear diferents
taulers, corresponents a les diferents temàtiques que ens interessin.
Seguint la
filosofia de les xarxes social, ens poden seguir i nosaltres podem seguir a
altres usuaris, així com expressar que ens agraden les seves fotos i inclús “repinejar-les”
en els nostres taulers o comentar-les.
Influent
La imatge elimina
qualsevol barrera idiomàtica i, per tant, fa que sigui molt global i que es
posi en contacte persones de llocs molts diferents als que els uneix un gust
comú, i aquesta podria ser la força de Pinterest i el que ha permès que en dos
anys s’hagi convertit en la tercera xarxa social amb més usuaris, convertint-se
en la que ha aconseguit pujar més ràpidament.
Tot i això, es
creu que els motius del seu ràpid ascens no està tan relacionada amb la
globalitat, si no, més aviat amb un cert narcisisme. Així doncs, és molt fàcil
exposar-hi el punt de vista particular, i, per tant, intentar convertir-se en
un creador de tendència.
Temàtica
La moda és
present amb molta força i segurament és el sector que s’ha abocat amb més rapidesa.
Doncs, com hem comentat, la imatge d’un look pot donar la volta al món en poc
temps. Així doncs, moltes marques ja es troben en la xarxa, que a més, manté el
link de la imatge amb la pàgina web i, per tant, en facilita la compra on-line.
Tot i això,
altres temàtiques estan presents, com per exemple, el menjar, amb receptes i
plats elaborats o pastisseria, i decoració i arquitectura.
Instagram
Tot i què, pot
semblar similar a l’altra coneguda xarxa de la imatge. Segurament, la
diferencia més gran està en el seu ús. Mentre que Instagram té molt èxit com a
aplicació del smartphone, Pinterest centra el seu ús en l’ordenador. El que fa
que s’hi perdi més estona, submergint-se en les imatges dels seguits pels nostres
seguits, fent que tingui un efecte més viral.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada