dimarts, 19 de març del 2013

Hermès



Les bosses amb nom que marquen estatus.

Hermès es una marca francesa que gràcies a la qualitat i el disseny del seu producte, ha aconseguit convertir-se en la més elitista de les marques de luxe.

Història de la marca

Thierry Hermès va ser el creador de la marca l’any 1837, en que va obrir un taller de fabricació d’arnesos. En aquest camp ja es van convertir al cap dels anys i les generacions en una de les empreses punteres del seu sector, tot i què, el gran salt comença quan l’any 1900 creen una bossa pels genets per dur la cadira.

A partir d’aquest moment, el seu coneixement del cuir fa que poc a poc ampliïn l’oferta amb tota mena d’accessoris, tot i què, no és fins al 1929, quan ja estan situats als Estats Units, que llencen la primera col·lecció per a dona. I el 1937 comencen el seu treball amb la seda dels mocadors. El 1949 es llencen la primera corbata i el primer perfum.

Durant els anys 70, la marca va patir una greu crisis, que va intentar combatre introduint nous materials i enfocant-se a un públic més jove. A més, es van iniciar línies de producte alternatives, com les ulleres, les vaixelles i les coberteries.

Del 1997 al 2003, Martin Margiela va supervisar la col·lecció ready-to-wear per a dona, i posteriorment, va ser substituït per Jean Paul Gaultier.

Bossa Kelly

Entre tots els productes de la marca destaquen dues bosses, que han adquirit nom propi i que s’han convertit en productes de desig i d’estatus.

La bossa Kelly va néixer l’any 1935 amb el nom de Sac à dépêches. La seva popularitat va fer un salt l’any 1956, quan l’actriu Grace Kelly va anunciar el seu compromís amb Rainer de Mònaco amb aquesta bossa penjada del braç. L’article va començar a anomenar-se com la princesa, a tenir una llarga llista d’espera per adquirir-lo i poder arribar a costar més de 5 xifres.

Bossa Kelly - Hermès

Bossa Birkin

La més popular és la bossa Birkin, nombrada així en honor a l’actriu francesa Jane Birkin. L’actriu dels setanta acostumava a lluir bosses de vímet, fins que va trobar al director i propietari de la marca, Jean-Louis Dumas, a qui va explicar el motiu, doncs considerava que el disseny habitual de les bosses de cuir no era pràctic per al seu ús diari. 

Bossa Birkin - Hermès

1 comentari: